forum Oficjalne Aktualności
Kulisy fuzji i strategii biznesowych wielkich wydawców z USA
Dziś o literackich inwestycjach na granicy ryzyka, fuzji potężnych wydawnictw, wpływie dominujących platform internetowych i różnych wyzwaniach, z którymi mierzy się branża książki. Zapraszam do zajrzenia za kulisy książkowego biznesu i jednego z najważniejszych branżowych wydarzeń ostatnich lat, które odbiło się szerokim echem w literackim świecie.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [9]
Strategia biznesowa. W takich kategoriach postrzegana jest książka w nowym, wspaniałym świecie. Czyli, książka w towarzystwie ropy naftowej, batonów Mars czy polisy ubezpieczeniowej na życie dla teściowej. A miało być tak pięknie... i romantycznie.
Jedyna szansa w nowej książce Remigiusza Mroza, czyli trzeba walczyć do końca...
...żartowałem.
Zasada czy reguła Pareto na rynku książki nie sprawdza się zbyt dokładnie. Wszystko bowiem zależy od uświadomienia sobie skali działania wydawnictw. USA to zupełnie inna skala i inne liczby, więc najprościej skupić się na Polsce. Przez 365 dni w roku (żeby nie komplikować obliczeń świętami) wydawanych jest średnio 28 powieści dziennie. Ile czytelnik zna, pamięta,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejTak abstrahując od tematu... dużo tu cytatów, które są nieczytelne w trybie ciemnym na smartfonie w aplikacji – zgłaszałam to już mailowo 28 kwietnia... Ale oczywiście macie to w poważaniu... 😏 Może jak tu napiszę, to coś z tym zrobicie. Jak ktoś używa trybu ciemnego, to się od razu traci ochotę na czytanie takiego artykułu (czyli prawie każdego, bo prawie w każdym są...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Chyba dobrze podsumowali to mali wydawcy z zamieszczonego filmiku, wskazując na istnienie dwóch rozdzielnych "rynków książki".
Za jeden odpowiadają wydawnictwa mające ambicję być współtwórcami kultury, za drugi — wydawnictwa chcące być "fabrykami bestsellerów". I to ci drudzy zostają powoli zastąpieni przez self-publishing, "pisarzy" z wattpada, a wkrótce pewnie wyroby...
Odpowiem tak bez sensu i pewnie nie na temat:
duży może więcej. Bardzo duży może bardzo dużo. Największy może najwięcej. Monopolista (czyli jeszcze większy) może jeszcze więcej, może kontrolować i sterować ... no ...w zasadzie wszystkim, informacją, modą, potrzebami, poglądami. Wiec o co w zasadzie chodzi?
I to by było na tyle.
Czy kogoś interesuje co się dzieje na rynku książki w USA? Jak to się ma do Polski?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Lis Gracki oprócz tego, że bezmyślnie kopiujemy trendy, mody, "bestselery" książkowe - to w zasadzie, rzeczywiście nijak.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPrzecież informacje podane przez Elle Griffin zostały już dawno podane jako fake news i manipulowanie danymi, które miały być stworzone jako zasłona dymna na działania wielkich korporacji. Polecam instagrama Adriana Tomczyka, który rozkłada jej tekst na czynniki pierwsze.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post